Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

Echtpaar woning kopen met eigen middelen in Nederland

Goedemiddag, Zojuist een dame gesproken ( via via bij ons gekomen ) ze heeft een Amerikaanse nationaliteit en haar man en kinderen Franse nationaliteit. Haar man komt oorspronkelijk uit israel. Daar de woning verkocht en willen nu in Nederland definitief gaan vestigen: vanaf oktober 2023 in nederland. Ze heeft een BSN nummer geen inkomen wel geld/vermogen. ( Haar man heeft tijdelijk bij het Radboud Ziekenhuis gewerkt ). Vraag:
* Dient ze vanaf dit moment aangifte te doen?
* Mevrouw wil een huis kopen; heeft de middelen en haar vraag is alleen op mijn naam of toch tegelijk op naam van de man. ( het lijkt me dat het eerst op haar naam makkelijker is ivm formaliteiten teken ed )
Beantwoorden
  • Geen probleem

    Het is bij de notaris geen probleem om als buitenlander een huis te kopen. Ze zouden dus op beide namen kunnen kopen. Ze moeten wel aan de notaris kunnen uitleggen waar hun eigen geld vandaan komt.

    Je moet aangifte doen vanaf het moment dat je in Nederland woont. Dat zal denk ik voor het moment liggen dat de man hier is gaan werken. (M biljet)
    Een C biljet dien je in voor gevallen waar je niet hier woont maar wel inkomsten hebt.
    Beantwoorden
    • belastingplichtig box

      en ze is in 2023 belastingplichtig voor het vermogen in box 3 naar rato van de hele maanden dat zij in Nederland woont
      Beantwoorden
Complementary Content
${loading}